24 februari 2018 Groepsontvangst familie van Hooft

feb 24, 2018

Zaterdagmiddag om drie uur kwamen de kinderen van Toon en An van Hooft-Mulders naar ons museum. Een familiebijeenkomst op de verjaardag van hun overleden moeder. Zij werden ontvangen door Michel de Bruijn en Theo van Wanrooij. Tijdens een inleidend praatje werd genoten van een kop koffie of thee met wat lekkers erbij. Het gezelschap werd in twee groepen gesplitst en begonnen werd met een rondleiding in en om het museum. Vooral de expositie over champignons had hun belangstelling want van kinds af aan waren ze betrokken bij de teelt van champignons. Toon van Hooft was de eerste kweker van oesterzwammen in Nederland en veel van de negen kinderen hielpen mee in het bedrijf. Twee van zijn zoons hebben later Champignoncentrale Maasdriel voortgezet. Tijdens de rondleidingen was er ook heel veel belangstelling voor alle andere onderwerpen in het museum.

Op onderstaande foto krijgen de vier oudste van Hooftjes uitleg van Theo bij de karrenverzameling.