Bezoek groepen 5 en 6 Deken Wehmeijerschool Velddriel aan museum

jul 23, 2009

Donderdagmorgen waren twee van onze vrijwilligers al vroeg in de weer om voorbereidingen te treffen voor de ontvangst twee groepen leerlingen van de Deken Wehmeijerschool uit Velddriel. Wagens en karren uit de karrenloods halen en showklaar maken, koffie zetten en “museumlimonade” vast mengen en inschenken. Om negen uur arriveerde groep 5 bestaande uit dertien kinderen – onder leiding van juf Carola en begeleiding van twee moeders – op de fiets bij het museum. Nadat de rugzakken waren afgedaan en de jassen uitgetrokken werden zij welkom geheten en schreven hun naam in het bezoekersregister. Daarna kregen zij een rondleiding in het museum. Zeer leergierig werden tijdens die rondleiding heel veel vragen gesteld over allerlei voorwerpen en onderwerpen welke de kinderen op hun gang door en rond het museum tegen kwamen. Als afsluiting van hun bezoek (wat helaas maar één uurtje kon duren) was er koffie, thee en limonade. De kinderen bedankten op enthousiaste manier de rondleiders en een paar beloofden met ouders en/of grootouders nog eens terug te komen om alles eens uitgebreider te bewonderen.

Om half elf kwamen twintig kinderen van groep zes met juf Ans en drie ouders bij het museum. Ook zij werden welkom geheten, kregen in twee groepen een rondleiding, en er was uiteraard ook limonade. Ook deze groep was zeer geïnteresseerd en stelde de nodige vragen. De kinderen vonden het jammer dat het uur zo snel was omgevlogen.

Op onderstaande foto’s ziet u groep 5 op de fiets in de Teisterbandstraat vlak bij het museum – het welkomstwoord door Michel de Bruijn – uitleg bij oude beroepen door Theo van Wanrooij – groep 6 op het plein voor het museum.