EINDELIJK WEER OPEN VOOR PUBLIEK

sep 10, 2020

Zondag 6 september opende het Driels Museum na 6 maanden sluiting vanwege corona weer de deuren. In de achterliggende maanden hebben de vrijwilligers niet stil gezeten want de entree en hal zijn op de schop gegaan. Er is nu een flinke ruimte in de hal gecreëerd door de vliegtuigmotor te verplaatsen en vitrines te verwijderen. Aan een nieuwe permanente opstelling voor de motteburcht wordt nog gewerkt in samenwerking met de heer Michiel de Graaf die nauw betrokken is bij de opgravingen in de Duitse Weistraat en het onderzoek van de gevonden materialen. Een houten paal die ongeveer achthonderd jaar geleden diende als fundering voor de loopbrug van de burcht heeft al een definitieve plaats in de hal gekregen.
In de afgelopen maanden is die paal door de vrijwilligers geconserveerd om te kunnen behouden voor de toekomst.

En zondagmiddag werd de schilderijenexpositie van kunstenaar Ad van den Oord ook geopend. In de loop van de middag kwamen al een aantal bezoekers zijn werken bekijken. Die werken zijn veelzijdig met herkenbare dorps- en stadsgezichten van Driel en Den Bosch. Maar ook een stilleven met bloemen in een mand en een doek met een puttertje.

Ad zelf geeft graag uitleg of toelichting op zijn werk zoals te zien op de foto.

De expositie is nog lang genoeg te bezoeken dus kom niet allemaal tegelijk. U kunt vooraf ook bellen of het druk is op de tijd dat u wilt komen. Tijdens de openingsuren op zondagen van 14.00 to 17.00 uur en op maandagen van 19.30 tot 22.30 uur is het museum telefonisch te bereiken op nummer 0418-551160