NL-doet ook weer in ons museum

mei 1, 2019

Ook in 2019 was NL-doet voor ons museum weer aanleiding een project aan te pakken. Ditmaal het renoveren van de ruimte waarin onze wisselexposities plaatsvinden. Het zou grondig en gedurfd gaan gebeuren door een hele nieuwe kleurstelling voor het hele lokaal. Vooraf werd een kleurenadvies van een deskundige ingewonnen. Vrijdagmiddag gingen een zestal vrijwilligers aan de slag met het leggen van afdekmaterialen op de vloer. Daarna wassen van de wanden en afplakken en schuren van plinten en kozijnen. Zaterdagmorgen om half negen werd begonnen met koffie waarna de voorbewerkingen van wanden en kozijnen verder gingen. Toen kon worden begonnen aan het voorgronden van de wanden. Na de lunch het aanbrengen van de eerste laag muurverf en het schilderen van deuren, plinten en kozijnen. Met een flink aantal vrijwilligers werd er heel veel werk verzet in betrekkelijk korte tijd. Om vier uur in de middag waren muren, deuren, kozijnen en plinten voorzien van een mooie nieuwe kleur. De zondag en maandag voor de deur om netjes te drogen. Met een pilsje, wat fris en wat te smikkelen werd nog wat nagepraat. Hierna gingen we allemaal met een fijn voldaan gevoel naar huis. Maandagavond de finishing touch gezet. Wanden en kozijnen nog eens nagelopen en waar nodig bijgewerkt. Daarna het nieuwe touchscreen digibord aan de wand bevestigd, aangesloten en proefgedraaid. Alles werkt…………….geweldig. Naast al onze “eigen” vrijwilligers die hebben deelgenomen aan dit project willen we graag onze dank uitspreken aan de vrijwilligers “van buiten” onze club te weten Herman Elfring, Toon van Liempt, Tommie van Hooft en René van Wolferen. Mannen fantastisch dat jullie dit samen met ons wilden doen.