“Och, we meuge nie klage”

nov 18, 2005

In de Readshop te Kerkdriel vond de presentatie en de overhandiging van het eerste exemplaar plaats van een bijzonder boek over Kerkdriel. Het kreeg als titel mee: Maasdriel 1945 – 1980, een impressie en als ondertitel een in Driel vaak gehoorde uitspraak: “Och, we meuge nie klage”. Het boek ontstond in een samenwerking tussen het Driels Museum, de Readshop, uitgeverij Aprilis en tekstschrijver Gerard de Leeuw. Zijn vlot leesbare teksten en het daaraan voorafgegane graafwerk in de Drielse geschiedenis hebben geleid naar een gedegen stuk werk. Voor het uiteindelijke resultaat (een prachtig boek) komt hem dan ook veel lof toe. Het redactieteam bestond uit Michel de Bruijn, Ansfried Goesten, Tonnie van Kessel en Jo Lotens allen van het Driels Museum en Trudy de Leeuw – van Campenhout van de Readshop Kerkdriel. Op onderstaande foto ziet u burgemeester Mikkers die het eerste exemplaar kreeg uigereikt. Verder op de foto de schrijver, de uitgever en het redactieteam.
Dat er in Kerkdriel veel interesse voor dit boek bestaat blijkt uit het feit dat al in april 2006 een herdruk heeft plaatsgevonden. Het boek is nog steeds in de Readshop en in het Driels Museum verkrijgbaar.