Momenteel zijn wij gesloten

Ontvangst Historische Vereniging Meerkerk

14 juni 2023

Leestijd: minuten

Op een zonnige woensdag, de veertiende juni, beleefde het Driels Museum een bijzondere dag. Het museum, dat bekend staat om de rijke collectie en boeiende exposities, ontving die dag een groep van vierentwintig enthousiaste bezoekers. Deze club, bestaande uit historieliefhebbers en avontuurlijke zielen, had een daguitje naar het pittoreske Driel georganiseerd.

De dag begon vroeg voor de groep. In de ochtenduren bezochten zij de historische plaatsen Ammerzoden en Hedel, waar zij konden genieten van de prachtige architectuur en de rijke geschiedenis van deze regio. De ochtend werd gevuld met avontuurlijke verkenningen en het ontdekken van de vele verhalen die deze plaatsen te bieden hadden.

Na deze ochtend vol ontdekkingen, was het tijd om hun historische dag af te sluiten met een bezoek aan het Driels Museum. Hier werden zij hartelijk ontvangen door de deskundige gidsen Ansfried Goesten en Michel de Bruijn. Het duo, bekend om hun diepgaande kennis en levendige vertelstijl, gaven de groep een uitgebreide rondleiding door het museum.

De rondleiding was een reis door de tijd, waarbij de bezoekers werden meegenomen door de fascinerende geschiedenis van Driel. Van oude ambachten tot historische gebeurtenissen, elk aspect van de Drielse geschiedenis werd belicht. De gidsen weefden de feiten en verhalen samen tot een boeiend tapijt van historische inzichten.

Na de rondleiding was er tijd voor ontspanning en reflectie. De groep nestelde zich in het museumcafé waar ze genoten van een heerlijk bakje koffie of thee, vergezeld van een vers gebakken plakje cake. Terwijl ze genoten van hun versnaperingen, hadden ze de kans om de opgedane kennis te verwerken en te discussiëren over de fascinerende feiten en verhalen die ze hadden gehoord.

Tegen vier uur in de middag, na een dag vol avontuur en ontdekkingen, was de groep verzadigd. Zowel van de heerlijke cake als van de overvloed aan kennis over de Drielse historie. Met een gevoel van voldoening en nieuwe inzichten keerden ze huiswaarts, hun harten en hoofden gevuld met de herinneringen aan een prachtige dag in Driel.

Volg ons ook op social media:

Ons museum is op de begane grond voor rolstoelers toegankelijk. We hebben helaas geen lift in ons gebouw zodat de bovenverdieping alleen per trap (vrij steil) bereikbaar is.

Openingsuren

• Zondag: 14.00 uur – 17.00 uur
  • Maandag: 19.30 uur – 22.30 uur
Momenteel zijn wij gesloten