Groepsontvangst Open Bejaardenwerk Nooit Gedacht Velddriel

apr 6, 2024

Woensdagmiddag 6 maart rond half twee kwamen de eerste gasten al aan bij ons museum. Om twee uur waren er 32 bezoekers aanwezig en werd de groep welkom geheten door Theo van Wanrooij. Hij stelde Hans Piels en Maria te Voert (achter de schermen voor de catering) voor) en vertelde in het kort over het ontstaan van het Driels Museum en de verdere geschiedenis. Vervolgens kregen de aanwezigen koffie of thee met een lekkere plak cake voorgezet die dankbaar werden verorberd. Op ons grote scherm werd vervolgens de diapresentatie Velddriel in de jaren zestig gestart. Het voordeel van een wat oudere groep bezoekers is dat velen zicht nog namen en bijnamen herinneren van de mensen die op de foto’s voorbijkomen. We hebben onze lijst weer behoorlijk kunnen aanvullen. Om ongeveer kwart over drie hadden we alle foto’s gezien en kon er worden bijgepraat onder het genot van wat fris of iets sterkers Tegen vier uur vertrokken de eerste bezoekers weer huiswaarts waarbij de vrijwilligers van het Museum werden bedankt voor de gezellige middag. Altijd fijn om te horen want ook daar doen we het tenslotte voor.