Schilderijen expositie Wim van Oss

okt 11, 2023

Op zondagmiddag 8 oktober 2023 is onder belangstelling van familieleden, vrienden en (ex-) leerlingen van Wim van Oss de expositie van de schilderijen van Wim van Oss geopend. De opening werd verricht door Jan Kregting, voorzitter van de stichting Shamajo. Hij richtte een persoonlijk woord tot Wim en verrichte de simpele openingshandeling door het openen van de deur van de expositieruimte. De genodigden konden daarna de overzichtstentoonstelling gaan bekijken.
De expositie is een overzicht van zijn totale oeuvre, zodat de ontwikkeling die Wim heeft doorgemaakt goed te zien is. Zo is er een expressionistisch werkstuk te zien die Wim maakte als 11- jarige jongen in 1954. Maar ook zijn er realistische werken van hem te zien. De meest in het oog springende werken zijn echter de schilderijen van de laatste jaren, die Wim in een geheel eigen, expressionistische stijl heeft vervaardigd.

U kunt de expositie bezichtigen tot eind december in het Driels Museum.
De openingstijden van Het Driels Museum zijn:
Zondagmiddag van 14:00 -17:00
Maandagavond vanaf 19:30